Jakie korzyści można osiągnąć dzięki leadom sprzedażowym?

Jakie korzyści można osiągnąć dzięki leadom sprzedażowym?

Coraz więcej przedsiębiorców korzysta z możliwości, jakie daje internet. Na platformach społecznościowych można dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych sprzedawanymi produktami czy usługami. Agencje marketingowe najczęściej wykorzystują bazę użytkowników na zawodowo-biznesowym portalu LinkedIn. Sprawdź, jak wykorzystać potencjał tej platformy.

Czym są leady sprzedażowe?

Osoby lub podmioty (relacja b2b) zainteresowane firmową ofertą to właśnie tzw. leady sprzedażowe, które można pozyskać na różne sposoby. Obecnie przedsiębiorcy lub internetowi twórcy wykorzystują kontakty w mediach społecznościowych aby dotrzeć do jak największej grupy docelowej.

Platforma LinkedIn cieszy się sporą popularnością głównie ze względu na charakter zawodowo-biznesowy, a dzięki dostępnym filtrom można w prosty i szybki sposób zawęzić pole wyszukiwania wyłącznie do profili osób faktycznie zainteresowanych danymi produktami lub usługami. Nawiązanie kontaktów biznesowych odbywa się poprzez wymianę wiadomości na komunikatorze lub skrzynce InMail. 

Inne metody pozyskania kontaktów biznesowych

Oczywiście istnieją przeróżne sposoby na pozyskanie cennych leadów sprzedażowych, a wyszukiwanie kont na LinkedIn jest tylko jednym z nich. Im więcej działań podejmie przedsiębiorca, tym większe szanse na zdobycie sporej liczby nowych klientów. Metody powinny zostać dopasowane do branży, w której działa dana firma.

Niektórzy przedsiębiorcy prowadzą bezpłatne szkolenia online lub wysyłają darmowe e-booki i wideoporadniki, w przypadku których konieczne jest zapisanie się do newslettera. W taki właśnie sposób pozyskuje się dane do osób zainteresowanych określoną tematyką.

Dlaczego warto wybrać platformę LinkedIn?

Mimo iż na rynku działa wiele platform społecznościowych, to wyłącznie LinkedIn ma charakter zawodowo-biznesowy. Portal zrzesza ponad 810 mln użytkowników z całego świata, którzy reprezentują około 150 różnych branż, w tym m.in. finanse, technologię i informację, budownictwo czy opiekę zdrowotną. Wszystkie profile są weryfikowane przez administratorów.